تاریخ انتشار: ۱۲:۲۸ - ۱۷ مهر ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

بنیامین فرجی کیست؟| معرفی همه افتخارآفرینی‌های نابغه نوظهور تنیس روی میز ایران

بنیامین فرجی ۱۴ ساله، برای نخستین بار در مسابقات بزرگسالان تنیس روی میز آسیا شرکت کرد و طی این بازی «وانگ چو کین» حریف چینی و نفر اول رنکینگ جهانی را شکست داد.

بنیامین فرجی کیست؟| معرفی همه افتخارآفرینی‌های نابغه نوظهور تنیس روی میز ایران

رویداد۲۴| سیما صابری: بنیامین فرجی، ملی‌پوش تیم نوجوانان تنیس روی میز در مهر ماه ۱۴۰۳ شگفتی آفرید و توانست با شکست نفر اول رنکینگ جهانی که دارنده دو مدال طلای المپیک ۲۰۲۴ پاریس در بخش‌های میکس دوبل و تیمی بود، در مسابقات قهرمانی آسیایی شکست دهد. این مسابقه با نتیجه ۳-۲ به پایان رسید.

فرجی ۱۴ ساله، این نخستین بار بود که در مسابقات بزرگسالان آسیا شرکت کرد و طی این بازی «وانگ چو کین» حریف چینی و نفر اول رنکینگ جهانی را شکست داد.

براساس نسخه رده‌بندی جوانان فدراسیون بین‌المللی تنیس روی میز (ITTF) برای سال ۲۰۲۴ منتشر شده بود، بنیامین فرجی، بازیکن نوجوان تنیس روی میز ایران، موفق شده بود، جایگاه اول خود را در رده‌بندی جهانی بازیکنان زیر ۱۵ سال حفظ کند. عملکرد برجسته‌اش در مسابقات جوانان ترکیه، جایگاه او را تثبیت کرد و او با ۳۴۵۰ امتیاز توانسته بود در صدر جدول رنکینگ قرار گیرد و از رقبایی از کره جنوبی، پورتوریکو، چین و ژاپن پیشی گرفته بود.

بیوگرافی بنیامین فرجی

بنیامین فرجی یکی از قهرمانان تنیس روی میز کشور در سی‌ام آذر ماه ۱۳۸۸ به دنیا آمد. وی از پنج سالگی به تنیس روی میز علاقه‌مند شد و این ورزش را به طور مستمر دنبال کرد. وی که بازیکنی راست دست است، از سالگی تحت تمرینات حرفه‌ای تنیس روی میز قرار گرفت. پدر بنیامین فرجی از قهرمانان سابق تنیس روی میز است. وی تحت نظر پدرش در این رشته ورزشی پیشرفت چشمگیری داشت؛ به نحویکه توانست به یکی از برترین نوجوانان قهرمان تنیس روی میز کشور تبدیل شود. او درباره اهدافش در یک مصاحبه گفته بود: «می‌خواهم قهرمانی در مسابقات نوجوانان جهان را کسب کنم و چندین بار به المپیک بروم. من رؤیای قهرمانی در المپیک را دارم.»

مهم‌ترین افتخارات بنیامین فرجی

بنیامین فرجی بار‌ها توانسته است افتخاراتی را کسب کند؛ از جمله می‌توان به کسب دو قهرمانی در مسابقات زیر ۱۳ سال، شش عنوان قهرمانی در مسابقات زیر ۱۱ سال ایران، دو مقام نایب قهرمانی در بزرگسالان استان تهران، کسب مدال برنز در مسابقات نوجوانان آسیا در لائوس، کسب رتبه ششم در دسته دوم بزرگسالان کشور و قهرمانی جوانان زیر ۱۹ سال ایران اشاره کرد.

شگفتی‌سازی بنیامین فرجی در یازده سالگی

بنیامین فرجی وقتی که یک بازیکن نونهال با ۱۱ سال سن بود، توانسته بود ۵ دوره قهرمان نونهالان ایران شود و به عنوان جوان‌ترین ورزشکار تاریخ لیگ برتر لقب بگیرد؛ شاید قبلا بازیکنان نونهال با تیمی در لیگ بزرگسالان قرارداد بسته بودند، اما در ارنج آن تیم حضور پیدا نکردند و این برای اولین بار بود که بنیامین در لیگ برتر به میدان رفت و خیلی هم خوب بازی می‌کرد و همه رابه خاطر استعدادش متحیر کرده بود. جالب اینکه در آن ایام فقط سر و گردن بنیامین بالاتر از میز بود.

بنیامین فرجی کیست؟| معرفی همه افتخارآفرینی‌های نابغه نوظهور تنیس روی میز ایران

کسب سهمیه حضور در مسابقات جهانی

شهریور ماه امسال تیم جوانان تنیس روی میز ایران موفق به کسب سهمیه حضور در مسابقات جهانی شد و بنیامین فرجی سهمیه حضور در مسابقات جهانی را به دست آورد. تیم ملی تنیس روی میز نوجوانان ایران به عنوان یکی از ۱۲ تیم برتر رنکینگ تیمی جهانی، مجوز حضور در مسابقات جهانی را کسب کرد. همچنین پس از تداوم رهبری بنیامین فرجی در رنکینگ انفرادی جهان در رده سنی زیر ۱۵ سال، فدراسیون جهانی سهمیه‌های مسابقات انفرادی جهانی در رده‌های سنی زیر ۱۵ و زیر ۱۹ سال را به فرجی اختصاص داد و او با تصمیم کادر فنی می‌توانست در یکی از این دو رده سنی حضور یابد.

مدال طلا بنیامین فرجی در آلماتی ۲۰۲۳

بازیکن نوجوان تنیس روی میز ایران، بنیامین فرجی، موفق به کسب مدال طلا در رقابت‌های جهانی تنیس روی میز جوانان (WTT) آلماتی ۲۰۲۳ شد. فرجی در مسابقه نهایی رده زیر ۱۵ سال پسران، شی جیا-هونگ از چین تایپه را شکست داده بود. پیش از این، او بازیکنانی از هند و دو بازیکن از چین تایپه را شکست داده بود و به مسابقه نهایی راه یافته بود.

در مجموع، ۱۵۹ ورزشکار ۱۱ تا ۱۹ ساله از ۱۳ کشور، از جمله آمریکا، امارات متحده عربی، ایتالیا، بلژیک، عمان، ایران، هند، قزاقستان و دیگر کشورها، از ۲۵ تا ۲۸ ژوئیه ۲۰۲۳ در آلماتی، قزاقستان به رقابت پرداخته بودند که بنیامین فرجی در این بین توانسته بود افتخارآفرینی کند.

بنیامین فرجی کیست؟| معرفی همه افتخارآفرینی‌های نابغه نوظهور تنیس روی میز ایران

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما